Dapatkan Ebook Panduan Ubuntu Percuma

Assalamualaikum WBT. Pertama sekali, ingin saya ucapkan ribuan terima kasih kepada saudara Meorbu kerana memberi peluang kepada saya untuk menulis dalam blog ini. Maaf kerana membuatkan anda semua tertunggu-tunggu kerana saya agak sibuk kebelakangan ini, terutamanya selepas peperiksaan SPM. OK lah, korang pun bukanlah nak baca bebelan aku ni, jom kita pakat muat turun ebook Beginning Ubuntu Linux, yang dikeluarkan pada tahun 2010 (Terima kasih Tips-Linux)


Beginning Ubuntu Linux, cetakan kelima mengupas tentang bagaimana memanfaatkan keluaran Ubuntu Lucid Lynx. Berdasarkan edisi sebelumnya yang laris terjual dipasaran, Emilio Raggi mengekalkan keseimbangan yang baik antara panduan dan tunjuk ajar berkenaan Ubuntu sambil memperkenalkan ciri baru. Sama ada anda bertujuan untuk menggunakannya di rumah atau di pejabat, anda akan diperkenalkan ke dunia Ubuntu Linux, dari menggunakan aplikasi pemprosesan dokumen hinggalah menggunakan perkhidmatan Cloud. Anda akan belajar bagaimana mengawal sistem Ubuntu yang baru sahaja dipasang dari DVD sambil anda akan diberi panduan untuk menjalankan tugas-tugas umum seperti menkonfigurasi sistem GUI, mendengar CD audio dan muzik MP3, menghasilkan dokumen, menggunakan VOIP dan chatting, dan tentu saja penyelenggaraan sistem.

Buku ini juga membekalkan beberapa siri tutorial yang komprehensif tentang pentadbiran Ubuntu linux dan faktor keselamatan yang penting bagi setiap pengguna Ubuntu sementara tidak mengabaikan perkara yang berkaitan dengan aplikasi pemprosesan dokumen dan juga perkomputeran Cloud.

Ubuntu Lucid Lynx adalah keluaran LTS (Long-Term Support), dan juga Sabily berasaskan sistem operasi ini, bagi saya ia amat berguna, terutamanya kepada mereka yang baru hendak berjinak-jinak dengan dunia sumber terbuka ini.


1 comment:

  1. aku cuba download tapi kuar
    Server not found







    Firefox can't find the server at www.megaupload.com.





    Check the address for typing errors such as
    ww.example.com instead of
    www.example.com
    If you are unable to load any pages, check your computer's network
    connection.
    If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure
    that Firefox is permitted to access the Web.

    ReplyDelete